Ce trebuie să știm despre boala parodontală?

Boala parodontală reprezintă inflamația țesuturilor de susținere a dinților (gingie, os alveolar și ligamente) și provoacă distrucții inegale și profunde ale acestora, putând conduce la pierderea dinților.

Placa bacteriană este principalul factor în apariția bolii parodontale. Factorii favorizanți sunt tartrul, cariile dentare, anomalii ale dinților sau absența acestora, fumatul etc. Factorii generali sunt diabetul zaharat, afecțiunile endocrine, afecțiunile sistemului imunitar sau anumite tratamente medicamentoase.

Cum recunoaștem boala parodontala?

În primul stadiu, gingiile sunt inflamate și sângerează la periajul dentar, aceasta fază fiind reversibilă prin tratament local simplu. În al doilea stadiu, gingivita netratată evoluează spre parodontită având următoarele semne:

• respirație urât mirositoare
  • alungirea si spațierea dinților
  • retragerea gingiilor, resorbție osoasă si descoperirea rădăcinilor
  • mobilitate dentară
  • formarea pungilor parodontale etc.

Boala parodontală este nedureroasă și poate trece neobservată o lungă perioada de timp. Adesea, pacienții consultă medicul dentist abia după ce sesizează că dinții au mobilitate.

Cum se tratează boala parodontală?

În tratamentul bolii parodontale se pot folosi atât tratamente convenţionale – detartraj cu ultrasunete, antiseptice, antibiotice, tratament chirurgical – cât și metode moderne precum laserul stomatologic.

Cum se tratează boala parodontală

Cum prevenim apariția bolii parodontale?

Acordând atenţie prevenţiei. Se recomandă respectarea regulilor de igienă orală.

În cazul pacienţilor cu boală parodontală se recomandă folosirea firului dentar, a apei de gură cu clorhexidină, a periuţelor interdentare. Suplimentar se pot folosi dispozitive speciale de igienizare ca dușul bucal sau airfloss-ul. Se recomandă consult de specialitate o dată la șase luni.