Probleme de sănătate orală în timpul sarcinii

Publicat de Professional Dentist pe în Recomandări.

Sarcina

O sarcină aduce multe schimbări corporale, modificările legate de sănătatea orală fiind printre cele mai puțin cunoscute. De aceea, se recomandă tuturor viitoarelor mămici o vizită la medicul dentist înainte de conceperea bebelușului și notificarea medicului în cazul incertitudinii unei sarcini. Astfel, unele tratamente stomatologice pot fi amânate.

Gingivita de sarcină

Inflamația și sângerarea gingivală sunt comune în timpul sarcinii. Schimbările hormonale pot cauza o accelerare a fluxului sanguin în această zonă, crescând astfel riscul sângerării. Aceste schimbări favorizează de asemenea depunerea plăcii bacteriene, putând determina astfel o infecție bacteriană.

Caria și sarcina

Acumularea mai rapidă a plăcii bacteriene în timpul sarcinii crește probabilitatea de apariție a cariei dentare. „Grețurile matinale”, care pot include episoade de vărsături, accelerează de asemenea apariția cariilor din cauza creării unui mediu acid care erodează smalțul. Problemele orale nu afectează doar mama, ci și fătul, întrucât afecțiuni precum parodontita și cariile dentare foarte avansate pot crește riscul nașterii premature, al diabetului gestațional sau al hipertensiunii de sarcină.

„Tumorile” de sarcină

Unele femei pot dezvolta formațiuni non-canceroase, popular numite „tumori de sarcină”. Aceste mici denivelări se formează între dinți și apar cel mai frecvent în timpul celui de-al doilea trimestru. Denumite și „granulom piogenic”, aceste formațiuni pot sângera ușor și cauzează disconfort. Dentistul vă poate recomanda îndepărtarea lor, dar, dacă nu există o indicație urgentă, acestea dispar de obicei de la sine după naștere.

Mobilitatea dinților

Dinții pot deveni mai mobili, chiar dacă gingiile sunt sănătoase din cauza nivelului ridicat de estrogen și progesteron, care afectează ligamentele ce înconjoară dintele. Această manifestare este temporară și nu duce la pierderea dinților. Se recomandă vizita la medicul dentist dacă mobilitatea cauzează disconfort și pentru certitudinea că aceasta are doar cauză hormonală.

De reținut:

• Sănătatea orală trebuie să fie mereu o prioritate, în special atunci când se dorește conceperea unui copil.
  • În timpul sarcinii, toate tratamentele vor fi amânate până după naștere, cu excepția urgențelor, care se vor rezolva cu acordul medicului ginecolog.
  • Igienizările dentare sunt permise și recomandate femeilor însărcinate.
  • După naștere se pot relua tratamentele stomatologice în siguranță, atât pentru mamă, cât și pentru bebeluș.
Mergi la începutul paginii