Despre măștile faciale

Publicat de Professional Dentist pe în Profilaxie.

Coronavirus Masca de protecție Profilaxie

Măștile faciale de protecție sunt concepute pentru a reduce riscul de răspândire a infecțiilor. Tusea, strănutul, chiar vorbitul pot genera propulsarea unor picături foarte mici de salivă în aer (picăturile Flügge). În cazul persoanelor bolnave, aceste picături transportă germeni patogeni cum sunt virusurile sau bacteriile. În combaterea răspândirii infecțiilor pe această cale, măștile faciale pot reprezenta o barieră fizică de filtrare eficientă în protecția căilor respiratorii, dacă sunt purtate corect.

Măștile faciale de protecție – tipuri

• Masca simplă, confecționată din mătase sau bumbac, oferă o protecție limitată împotriva infecțiilor pentru, având o eficiență de 25-30% în filtrarea particulelor.
  • Masca chirurgicală oferă un grad de protecție din ce în ce mai mare în funcție de numărul de straturi de filtrare. Protejează împotriva stropilor și secrețiilor grosiere.
  • Masca prevăzută cu filtru (respirator) este, dintre dispozitivele accesibile, capabilă să ofere protecție sporită împotriva aerosolilor. Cele care respectă standardele europene FFP2 și FFP3 au o eficiență de filtrare foarte mare (95 – 98%), fiind cele mai sigure pentru protecția împotriva virusului. Aceste măști sunt rezervate pentru personalul medical.

Reguli pentru purtarea măștilor faciale de protecție

• Spală-te pe mâini cu apă și săpun sau folosește dezinfectant pe bază de alcool înainte de a pune masca.
  • Fixează masca, asigurându-te că șnurul sau banda elastică sunt corect așezate.
  • Pentru a fi eficientă, masca trebuie să se adapteze cât mai aproape de nasul, gura și obrazul purtătorului.
  • Presează banda flexibilă, astfel încât sa se muleze pe forma nasului.
  • Aranjează masca astfel încât să îți fie confortabilă.
  • Evită să atingi masca în timp ce o porți.
  • Dacă, totuși, ai atins masca, spală-te pe mâini cu apă călduță și săpun sau folosește dezinfectant pe baza de alcool.
  • Îndepărtează masca ținând-o de elastic și nu atinge partea din față.
  • Schimbă masca facială atunci când se umezește. Ea își pierde eficiența când devine umedă.